- Citata :
- Brolis,tai - Benas.
Praleista tarinio jungtis "yra", be jos sakinys neturi pagrindinio sakiniui reikalingo kamieno.
- Citata :
- Tėvai,jie mane palaiko.
Sakinys nėra tinkamai sudėliotas.
Štai, kaip jį galima pertvarkyti:
1) Tėvai mane palaiko
2) Tėvai - mane palaiko. (Jei nori išskirti, kad būtent būūūteeent Tėvai ir niekas kitas).
3) Tėvai, na... Jie mane palaiko. (Kaip aš vadinu - mikčiojimas, laisvoji I asmens rašymo forma.) Tada veiksniai "Tėvai" ir "Jie" būtų atskiruose sakiniuose, nes viename sakinyje ir iš kart kartu jie tikrai nesiderina.
- Citata :
- Pramerkiau akis ir pamačiau šviečiančia saulę.
Pamačiau KĄ -
Šviečiančią saulę.
- Citata :
- Turėjau keltis kad ir kaip buvo sunku,visdelto į mokyklą.
Turėjau keltis, kad ir kaip buvo sunku, bet vis dėl to, į mokyklą.
Tokia turėtų būti tinkama šio sakinio konstrukcija.
Prieš "Kad" kablelis, o tokio žodžio kaip "Visdelto" lietuvių kalboje nėra, yra tik "Vis dėl to".
- Citata :
- pasiemes juos nuėjau vonios link.
Pasiėmęs juos, nuėjau vonios link.
Visų pirma sakinys pradedamas didžiąja raide.
Visų antra Pasiėmęs yra veikiamosios rūšies, būtojo kartinio laiko dalyvis, kurį pagal lietuvių kalbos taisykles reikia rašyti su ę nosine gale.
"Pasiėmęs juos" yra išplėstinė dalyvinė aplinkybė, kurią reikia išskirti kableliais.
- Citata :
- Įėjau,atsiremiau į kriauklę ir pradėjau mąstyti.
Įėjau, atsir
ėmiau į kriauklę ir pradėjau mąstyti.
- Citata :
- - Kaip nenoriu į mokyklą.
Mintys paprastai skiriamos kabutėmis, nebent jos yra ištariamos balsu. Tačiau kontekste to paminėjimo nebuvo.
- Citata :
- Turbūt taip mąsto kekvienas paauglys.
Turbūt taip mąsto
kiekvienas paauglys.
- Citata :
- Iškišęs galvą pamačiau jog ten įėjo mama.
Iškišęs galvą, pamačiau, jog ten įėjo mama.
"Iškišęs galvą" išplėstinė dalyvinė aplinkybė, kuri yra išskiriama kablelias.
Prieš jungtuką "Jog", taip pat yra dedamas kablelis.
- Citata :
- - Tave nuvešti ar nueisi? ,- paklausė ji.
Nuvežti - tikrinamės pagal vežė.
- Citata :
- Aš išlindau,pasiemiau kuprinę ir nuėjau durų link,apsimovęs batus išėjau į mokyklą.
Aš išlindau,
pasiėmiau kuprinę ir nuėjau durų link. Apsiavęs batus, išėjau į mokyklą.
1) Du kamienai, skirtingos prasmės. Reikia ir dviejų sakinių.
2) Bent jau kai spausdini raides, pasistenk po kableliu padaryti tarpelį.
3) Apsimauti batų tu negali. Tu juos gali tik apsiauti.
4) Išskirtinės dalyvinės aplinkybės skiriamos kableliais.
- Citata :
- Ėjau ir žiūrėjau į kitus vaikus,begančius į mokyklą.
Ėjau ir žiūrėjau į kitus vaikus,
bėgančius į mokyklą.
- Citata :
- Manot aš keistas? Jūs nepažystat mano klasiokų.
Jūs
nepažįstat mano klasiokų.
Nepažįstat - pažįstamas, pažinti.
- Citata :
- Mokyklos kiemę buvo keli mano klasiokai.
Mokyklos
kieme buvo tik keli mano klasiokai.
- Citata :
- Atsisukau ir pamačiau šale savęs Milda.
Atsisukau ir pamačiau
šalia savęs
Mildą.
- Citata :
- Milda mano draugė.
Milda - mano draugė.
Reikia praleistos tarinio jungties "yra", nes kitaip, kaip ir pradžioje trūksta sakiniui reikiamo kamieno.
- Citata :
- - Kas yra? ,- susirūpino ji.
Po klaustuko kablelis nededamas.
Taip pat autoriaus žodžiai tada yra iš didžiosios raidės.
- Kas yra? - Susirūpino ji.
- Citata :
- - Ne nieko,tiesiog sunkus rytas ,- atsakiau ir nuėjau nuo jos.
Ne, nieko. Tiesiog sunkus rytas, - atsakiau ir nuėjau nuo jos.
1) Po visų nuomonės reiškimų, kaip "Ne, taip, manau" dedami kableliai.
2) Sakiniai turi būti atskirti, kaip nauji, nes skirtingos reikšmės nedera ir nesudaro tinkamo konteksto.
- Citata :
- Ji nesupyko nes pažysta mane koks aš būnu kai nėra nuotaikos.
Ji nesupyko, nes pažįsta mane, koks aš būnu, kai nėra nuotaikos.
1) Prieš jungtukus, kaip "jog, nes, o, bet, tačiau, kai" dedami kableliai.
2) skiriame šalutinius sakinius, nuo pagrindinių.
- Citata :
- Įėjau į mokyklą o ten tuščia.
Įėjau į mokyklą, o ten - tuščia.
1) prieš jungtukus kableliai.
2) trūksta jungties.
- Citata :
- jo aš nepažinojau,jis kažkoks naujokas.
Naujas sakinys rašomas iš didžiosios raidės.
Jo aš nepažinojau, tikriausiai - naujokas.
Jei jau yra žodis "kažkoks", vadinasi tavo veikėjas nežino tiksliai.
Vadinasi turėtų būti žodis "Manau, tikriausiai ir t.t."
- Citata :
- - Kažko ieškai? ,- pasiteiravau.
- Kažko ieškai? - pasiteiravau.
Skiryba.
- Citata :
- - taip , gal žinai kur čia dešimtos klasės mokiniai? ,- nusišypsojo jis.
- Taip, gal žinai, kur čia dešimtos klasės mokiniai? - Nusišypsojo jis.
1) nuomonės skyrimas
2) kableliai prieš jungtukus
3) dialogų skiryba
- Citata :
- Jis ėjo šale manęs ir nepratarė nė žodžio.
Jis ėjo
šalia manęs ir nepratarė nė žodžio.
Kai pataisysi klaidas tada skaitysiu ir antrą dalį.
Gana nemažai klaidų tokiam nedideliam tekste.